Tidningen Dagen

Senaste nytt från Dagen.se
  1. I år har Vallhovskyrkans församling i Sandviken funnits i 50 år. Det firas med ett Jubelår med flera aktiviteter.
  2. Uppemot 30 000 deltagare väntas demonstrera i Malmö mot Israels medverkan i Eurovision Song Contest.
  3. Israel säger sig öppna gränsövergången Kerem Shalom mot Gaza, som stängdes efter Hamas raketattack i helgen.
  4. Prismottagaren Börje Erdtman arbetar med rehabilitering av grova brottslingar: "Det bästa att släppa in Jesus."
  5. Eftersom Gud har blivit människa är det tillåtet att avbilda Gud, skriver Eleonore Gustafsson.
  6. Susanne Wigorts Yngvesson föreslår att Svenska kyrkan ska börja dela ut kondomer efter gudstjänsterna för att minska barnafödandet, som en del i kyrkans arbete för klimatet.
  7. NATO. Få ens nämner att det saknades en folkomröstning om Natointrädet. Demokratins grundpelare, att makten utgår från folket, sköts åt sidan, skriver Ante Filip Tepic.
  8. Peter Kullgren (KD) tillbakavisar kritiken från forskare och kristna djurvänner.
  9. Steven Crosson: Pro-palestinska demonstranter i USA ekar 1930-tal
  10. Kommentar till Apostlagärningarna 1:4 | Här äter han igen, Jesus. Aldrig är det annat! Jesus prioriterade måltidsgemenskap och förde många goda och avgörande samtal vid matbordet. Vad kan vi lära av det i snabbmatens tid?
  11. Ordförande Anki Ander: Polisen blev ganska berörd och sa att hon aldrig hade varit med om något liknande.
  12. Har jobbat i Immanuelskyrkan i Stockholm – spelade inför 100 miljoner tittare • Om säkerheten: "Redan vid vårt första rep kom en hund och luktade på alla våra instrument".
  13. Styrelseordföranden i EFS, LarsOlov ”Loe” Eriksson, tvingas lämna sin roll: Kan inte längre bli omvald.
  14. Hackergrupp hotar läcka information om de inte får begärd lösensumma före 21 maj.
  15. LEDARPODDEN. Identitetspolitiskt trams – eller ett sätt att komma närmare Gud?