Tidningen Dagen

Senaste nytt från Dagen.se
  1. Teologen och "Swiftie Dad" Joel Halldorf uppmärksammades mycket i media inför Taylor Swift-konserterna i Stockholm. Nu berättar han om intrycken.
  2. Josefin de Gregorio: Jag instruerade min man att föra min talan ifall någon barnmorska försökte övertala mig att att ta till bedövning • Tänk att det ska bli prestation även i detta.
  3. Daniel Källander, 42, blir präst i Evangeliska brödraförsamlingen i Stockholm.
  4. Dagen ställde frågan på Facebook. Här är svaren.
  5. Kommentar till Apostlagärningarna 2:1-2 | ”Dån” och ”vind” är ju inget märkligt för någon av oss. Men tänk om vi i vår rationella tid går miste om väsentlig kunskap och omistliga erfarenheter genom att förbise eller bortförklara Guds tilltal bara för att vi inte har något språk för det?
  6. Initiativtagaren: “Jag som många andra var frustrerad över diskrepansen mellan vad publiken tyckte och vad juryn tyckte".
  7. Evangeliska frikyrkan låter inte Kristna regnbågsrörelsen/EKHO ställa ut på Torpkonferensen. Stark kritik ligger bakom beslutet.
  8. Hanna Simonsson: Jag tror det är ett misstag när vi blandar ihop hur något känns och hur något märks.
  9. Efter en misstänkt skottlossning mot den israeliska ambassaden i centrala Stockholm höjer polisen säkerheten vid "israeliska och judiska objekt och intressen i hela landet".
  10. KD har börjat driva på inom regeringen för ett erkännande folkmordet på kristna i nuvarande Turkiet 1915 • "Skulle innebära stor läkedom för många."
  11. Frida Park: Hur kunde man hålla ett aborterat 18-veckors foster vid liv för att få rätt fotovinkel?
  12. Den amerikanske tv-psykologen menar att "Amerika och dess familjer befinner sig under en kulturell pk-attack".
  13. Pastor Roberto Josef: Jag har aldrig tidigare varit med om en så stor dopförrättning.
  14. "När så många av mina vänner säger 'det här skulle vi önska att du övervägde', då är det något som man måste visa respekt för."
  15. Kommentar till Johannesevangeliet 14:26 | Tänk om det inte är nya upptäckter utan gammal visdom som ska rädda världen? Eller kanske snarare de båda i förening – Jesus undervisning öppnar ofta nya perspektiv och ingenting säger att den måste stå i konflikt med nya upptäckter.